Resum general Podcast coral, desenfadat i satíric des d’Ona Mediterrània que combina música, efemèrides delirants, notícies paròdiques, cultura pop i una secció d’art i història. Els moments més destacats inclouen: Bloc musical provocador per obrir (lletres explícites i cor “C‑U‑L‑T”). Passeig per “dies mundials” amb humor (rinoceronts, gelats en cucurutxo, xocolata blanca, persones centenàries…). Notícies satíriques sobre iots d’influencers i “reducció de jornada”. Debat sobre censura als EUA i tòpics d’“invents americans”. Història: l’horitzó de destrucció de Boudicca sota Londres. Tendències: repunt del rapé de cafeïna en pols en clau de “regressió” estil corts barroques. Recomanació audiovisual: documental The Unknown Number. Secció d’art: Pietro Longhi, la rinoceronta Clara i la màscara veneciana moretta com a símbol de llibertat controlada. “L’horitzó de destrucció de Boudicca és una línia negra als estrats sota Londres que marca la crema de tres ciutats romanes.” “La moretta s’aguantava mossegant un botó per dins… i obligava a callar.” Temes principals 1) Música i sàtira pop Obertura amb tema electrònic de lletres explícites i cor encadenat (“C‑U‑L‑T”). Segon bloc musical: versió fosca de “Me and the Devil” (ambient sadcore / martial industrial), com a metàfora del moment: “sembla que caminem de la mà del diable”. 2) Efemèrides i “dies de” (humor i absurd) Setmana de la visibilització de la bisexualitat; “independència de Mali”. Rinoceronts vs elefants: discussió lúdica (unicorni/bicorni, espècies). És “el dia mundial del rinoceront”. Família, gelats en cucurutxo, xocolata blanca (defensada com a “boníssima”) vs puristes; i tranchetes/quesitos com a “English cheese”. 3) Notícies paròdiques (“la pres”) Iots d’influencers i “gats alemanys” s’enfonsen a la costa balear per “augment de pes” (falsa correlació humorística). Patronals i “reducció de jornada”: eslògan groller i declaracions que trivialitzen la càrrega laboral. “Reducció de jornada? La que tinc aquí penjada.” 4) Censura i tòpics culturals Diferències de censura en podcasts als EUA (paraules permeses/bronzejades). D’on venen les coses? Drag queens, western, influència de cinema japonès; bromes sobre Billy Corgan i la tendència a atribuir “invents” als EUA. 5) Història: l’horitzó de destrucció de Boudicca Explicació clara i visual de la capa carbonitzada als estrats londinencs atribuïda a la revolta de Boudicca (crema de tres ciutats romanes). Joc humorístic sobre “quines tres ciutats cremaria” avui (Palma, Barcelona, Madrid) per “deixar línia” — en clau de sàtira. 6) Tendències: rapé de cafeïna en pols Retorn del rapé socialment acceptable: cafeïna en pols en sobres (snus) per esnifar o posar sota el llavi. Lectura crítica: “regressió” cap a rituals de cort d’època Lluís XIII. 7) Recomanació audiovisual Documental: The Unknown Number (no traduït). Premissa: missatges anònims que… “venien de dins de casa”. To de thriller; recomanat per veure mentre es fan tasques domèstiques. 8) Art i gènere: Pietro Longhi i la moretta Quadre: L’exhibició del rinoceront (1751), a Venècia, amb la famosíssima Clara (rinoceronta índia) portada de gira per Europa. Context: cabinets de curiositats, espectacle exòtic, carnaval venecià. Al fons, una figura amb màscara negra (moretta): sense cordills, s’aguanta mossegant un botó interior; no permet parlar. Lectura simbòlica: “llibertat controlada” per a les dones (anonimat per circular/observar, però imposició del silenci). Origen en les vizard/loup franceses utilitzades per protegir la pell del sol (ètica de la pell clara). Derives locals: “manguitos” mallorquins i viseres extremes asiàtiques com a cultura de protecció solar contemporània. Moments clau destacats Humor i ritme coral: alternança d’improvisació i petites seccions (joc “pedra, paper, tisora”; OnlyFans en broma; tiqui‑toqui “madurat” cap a cultura). Sàtira laboral i turística: gag amb turista alemany (“In German”) i burla de consignes patronals. Curadoria cultural: salts àgils de pop a història i art amb to divulgatiu i feminista (control del cos/veu, moretta).